جدیدترین پروژه اینترنتی آمریکا علیه ایران + عکس


عضو شوید


نام کاربری
رمز عبور

:: فراموشی رمز عبور؟

عضویت سریع

نام کاربری
رمز عبور
تکرار رمز
ایمیل
کد تصویری
براي اطلاع از آپيدت شدن وبلاگ در خبرنامه وبلاگ عضو شويد تا جديدترين مطالب به ايميل شما ارسال شود



تاریخ : پنج شنبه 9 شهريور 1391
بازدید : 445
نویسنده : Arash
این تله موش که قرار بود در دل مقامات ایرانی هراس ایجاد کند تبدیل به یک رسوایی مالی گران قیمتی شد که به زحمت بیننده، یا هر گونه ترافیک اینترنتی یا توجه ای را به سوی خود جلب می نماید.

به گزارش مشرق، رسانه های آمریکایی نوشتند: نوآوران رسانه ای در بی بی جی  ( هیات مدیره پخش برنامه های رادیو تلویزیونی امریکا) ، بزرگترین پروژه مشارکتی با عنوان "تسلیحات کشتار موسی" (Weapons of Mouse Destruction) علیه سانسور در اینترنت را ایجاد کرده اند. اما این تله موش که قرار بود در دل مقامات ایرانی هراس ایجاد کند تبدیل به یک رسوایی مالی گران قیمتی شد که به زحمت بیننده، یا هر گونه ترافیک اینترنتی یا توجه ای را به سوی خود جلب می نماید.

تنها کسانی که باید به این مسئله توجه کنند مالیات دهندگان آمریکایی هستند. ایده پروژه از سوی سازندگان برنامه تلویزیونی صدای آمریکا با عنوان "پارازیت" مطرح شد و مشاورینی که از سوی بی بی جی استخدام شدند آن را با پول مالیات دهندگان اجرا کردند.

این پروژه مصداق دور ریختن پول است. این پول به بی بی جی داده شد و با آن نیز سایتی ایجاد شد که در آن چند ده عکس بدون هیچ تاثیر خاصی گذاشته شد.

این سایت حاوی گالری عکس هایی است که کاربران روی آن قرار داده اند و در نگاه اول به نظر تعداد آنها بسیار زیاد است اما وقتی بیشتر دقت می کنیم متوجه می شویم که این عکس ها مرتبا تکرار می شوند. روی نرم افزار آیفون آن تنها 27 عکس به اشتراک گذاشته شده دارد. صفحه فیس بوک آن نیز 777 "لایک" خورده است. میکی موس 4.4 میلیون هوادار فیس بوکی دارد.

جدیدترین نظرات روی صفحه فیس بوک مربوط به اول آوریل می شود. از آن تاریخ به بعد، هیچ نظری ارسال نشده است. آیا می توان این پروژه را پروژه میکی موس نامید؟

برای دیدن نظرات روی صفحه فیس بوک، باید به ماه مارس برگردیم. در 9 مارس چند نظر هست که به وضوح از سوی کارکنان بی بی جی است اما بهترین و خنده دارترین آنها از شخصی به نام نیلو سلیمانی در تاریخ 10 مارس است: "ببخشید. من یه خورده دیر متوجه می شم. چرا نابودی "موس". من نمی فهمم. موش ها هم جاندار هستند. من اصلا موافق نه به نابودی هستم."

حق با نیلو هست. آیا کسی در بی بی جی به میکی موس فکر کرده بود یا به اینکه این ایده چقدر ضعیف است؟ در جولای 17 نفر روی صفحه فیس بوک "لایک" زده و فقط 56 نفر روی آن نظرات خود را نوشتند. نرم افزار آیفون این پروژه که بدون شک تولید آن هزینه های گزافی داشته نیز وضع بهتری ندارد. به نظر می رسد که پروژه از سوی کارشناسان رسانه مورد غفلت قرار گرفته است، آنها وعده هایی داده، پول مالیات دهندگان را خرج کرده و حقوق های کلان خود را دریافت می کنند. این روش، روالی است که این روزها در بی بی جی متداول است.




برای اینکه میزان موفقیت این پروژه را متوجه شویم، در اینجا اهدافی که کارشناسان بی بی جی برای این پروژه عنوان کرده اند را با هم مرور می کنیم:

· این پروژه بزرگترین پروژه ای است که تاکنون برای مقابله با سانسور اینترنت راه اندازی شده است. ماموریت ما ساده است: استفاده از هنر به عنوان وسیله ای برای افزایش آگاهی نسبت به سانسور دولتی در اینترنت – اپیدمی که روی زندگی میلیون ها نفر در سرتاسر جهان تاثیر می گذارد.

· ما از مردم در اقصی نقاط جهان می خواهیم تا از عکس هایشان به عنوان نمادی از همبستگی استفاده کرده و شجاعانه علیه سانسور اینترنت نظر دهند. با کمک جامعه جهانی، ما قدرت این را داریم که این پروژه هنری را تبدیل به یک جنبش جهانی کنیم تا بر زندگی میلیون ها نفر تاثیرگذار باشد.

 این گزارش می افزاید: عملکرد اصلی پخش بین المللی آمریکا یعنی جایی که بی بی جی می تواند تغییری ایجاد کند، اخبار تلویزیونی و رادیویی است. ابزارهای جدید رسانه های می تواند به منظور تکمیل فعالیت ها به کار گرفته شوند. اما کاری که بی بی جی انجام می دهد نابودی مزیت رقابتی خود در عوض استخدام پیمانکاران و مشاوران خصوصی بیشتر است. برخی از آنها، سفارش های سالیانه معادل 400 هزار دلار دارند. همچنین بسیاری از آنها با هزینه دولت به بارسلونا، لندن، پراک و سایر مناطق سفر می کنند.




:: موضوعات مرتبط: جنگ نرم , ,
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه:








به وبلاگ من خوش آمدید

نام :
وب :
پیام :
2+2=:
(Refresh)

تبادل لینک هوشمند
برای تبادل لینک  ابتدا ما را با عنوان عاشقانه های ساده و بی ریای زوج شمالی و آدرس paradise2.LXB.ir لینک نمایید سپس مشخصات لینک خود را در زیر نوشته . در صورت وجود لینک ما در سایت شما لینکتان به طور خودکار در سایت ما قرار میگیرد.






RSS

Powered By
loxblog.Com